הידעת? - שעון קיץ בעד ונגד

חמישה חודשים אחרי שכיוונו את השעונים שעת אחת אחורה, בלילה שבין חמישי לשישי יחול שעון הקיץ בישראל. בשעה 2:00 נכוון את השעון שעה אחת קדימה לשעה 3:00.

נפסיד שעת שינה אבל נרוויח שעת אור ביום.

שעון הקיץ בישראל נמשך מתחילת האביב ועד לאמצע הסתיו, שעון החורף ישוב אלינו ביום ראשון האחרון של חודש אוקטובר.

בנוסף לחיסכון בחשמל ובאנרגיה (המוערך בכ-100 מיליון שקלים לשנה), ולאפשרויות הפעילות הרבות יותר תחת שעות האור הארוכות, הנה עוד כמה יתרונות שאתם צפויים להרגיש בתקופת שעון הקיץ, שעושה בעיקר טוב לגוף.

שינה טובה יותר

החשיפה לשעות אור חיונית לשמירת הקצב התקין של השעון הביולוגי ולהפרשת המלטונין, הורמון המופרש במוח ואחראי על שליטה ובקרת השעון הביולוגי.

החשיכה המוקדמת, האופיינית לשעון החורף, "מבלבלת" את השעון הביולוגי וגורמת לעייפות מוקדמת ולקושי בקימה בבוקר.

שיפור מצב הרוח

חשיפה לאור מגבירה את הפרשת ההורמון סרוטונין, אחד האחראים העיקריים המשפעים על מצב הרוח הטוב. ההורמון הזה הוא פקטור מרכזי בהפרעות דיכאוניות, והטיפול בתרופות הנוגדות דיכאון בעצם נועד להאריך את משך שהותו והשפעתו על מערכת העצבים.

פחות תאונות דרכים

שעות אור רבות יותר מפחיתות משמעותית את הסיכון לתאונות דרכים, שמהוות את אחד מגורמי התמותה המרכזיים בעולם וגם בישראל. בשיאו של שעון הקיץ בישראל נזכה לאור אפילו בשמונה בערב, כך שגם אלה השבים מאוחר מהעבודה יוכלו לנסוע באופן בטוח יותר, ולא יצטרכו לנווט את דרכם בחשיכה.

מחקרים גם מצביעים על כך שהולכי רגל ורוכבי אופניים נהרגים בשעות החושך פי 2 יותר מאשר בשעות האור. הנתונים מראים גם כי בחודשי החורף ילדים נפגעים בתאונות חמורות בשעות אחר הצהריים כמעט פי שלושה מאשר בשעות הבוקר, ואצל מבוגרים יש עלייה של למעלה מ-53% בסיכון להיפגע בשעות אחר הצהריים החשוכות בהשוואה לשעות הבוקר.

ויטמין D

ההשפעה המשמעותית ביותר של החשיפה לשמש היא על העלאת רמת ויטמין D.

כמעט כל תא בגופנו מושפע מוויטמין D המיוצר על ידי העור בתגובה לקרינת ה.UV הוויטמין מגביר את ספיגת הסידן והזרחן מהמעי והעברתם לעצמות, והוא חיוני לבניית העצמות והשיניים.

ויטמין זה יעיל במיוחד בקרב קשישים: הוא מונע שברים בעצמות, מקטין את שיעור נפילות השיניים, משפר את תפקוד השרירים ומקטין את הסיכון לסרטן המעי ולסרטן הערמונית.

על אף שישראל היא מדינה שטופת שמש, מחקרים מהשנים האחרונות הראו כי שליש מהתושבים סובלים ממחסור בוויטמין D. (במחקר שנערך בבית החולים איכילוב וכלל 341 נשים תושבות גוש דן

נמצא מחסור אצל 30% מהנבדקות.)

הסכנות: בשבועות המעבר הראשונים

על אף היתרונות הבריאותיים והנפשיים הרבים שבשעון קיץ, ישנן טענות כי הארכת שעות האור דווקא עלולה להזיק לגוף. מחקר משנת 2008 הראה כי קיימת עלייה של 10% בשכיחות התקפי הלב בימי המעבר הראשונים לשעון הקיץ.


קיץ נעים!

077-5554448 :משרד ראשי

077-5554555 :שירות לקוחות אתר

שירות לקוחות האתר בווטסאפ: 052-570-1131

  • facebook
  • Black Instagram Icon