הידעת? - נחירות

שינה טובה היא אחת מהערובות החשובות לאיכות חיים טובה. מי שסובל מהפרעה בדרכי הנשימה בשינה וסבור שאורח החיים העמוס או הכלב של השכנים הם שגורמים לו לישון פחות טוב, טועה.


הפרעות תפקודיות הקשורות במצב הגופני והפיזיולוגי עשויות להפריע לא פחות למהלך התקין של השינה. אחת מהפרעות אלה, נובעת ממעבר לא תקין של אוויר, הגורם במקרים הקלים לנחירות ובמקרים הקשים יותר לחסימה חלקית או כמעט מוחלטת של דרכי הנשימה בעת השינה.

מצב זה, גורר שינה קצרה ומוטרדת, התעוררויות דחופות וקצרות שפוגעות דרמתית באיכות השינה שתוצאותיהן עצבנות וחוסר שקט וקימה עייפה ומתסכלת.



כל אחד מאיתנו חווה במהלך השינה אי מעבר אוויר למשך כעשר שניות, עד 15 פעמים במהלך הלילה. אבל בקרב הנוחרים יש כאלה שמפסיקים לנשום גם 100 פעמים בלילה. מדובר בכ־1,000 שניות של הפסקת נשימה – יותר מרבע שעה – שמשפיעות על אספקת החמצן למוח וללב, על קצב הלב ועל לחץ הדם.

לנחירות גורמים רבים. אחד העיקריים שבהם הוא עודף משקל: רקמות שומן מצטברות גם ברקמות הרכות סביב צינור האוויר, מצרות אותו ופוגעות בקשיחותו. כך, בעת הנשימה הרקמה מתנועעת ומרעישה. גורם נוסף הוא ענבל או שקדים מוגדלים, שגורמים לחסימת האוויר בחלל הלוע ואחראים לנחירות מגיל צעיר.

גם לגיל יש תרומה משמעותית לנחירות: במהלך השנים הרקמות הופכות למתוחות פחות והשרירים נעשים רפויים יותר. בעוד שבזמן ערנות קיים מתח שרירים מספיק כדי למנוע את התמוטטות צינור האוויר, בעת השינה השרירים נעשים רפים יותר והרקמות צונחות. אז בא לידי ביטוי רעש הנחירה.

לשון גדולה היא סיבה נוספת לחסימת מעבר האוויר וליצירת רעש הנחירה. גם מחלות שבהן קיימות חולשת שרירים או חולשה של הסיבים האלסטיים תורמות לנחירות, כמו גם מחלות שבהן קיימת השמנה ניכרת, למשל עקב טיפול ממושך בסטרואידים, תת תפקוד של בלוטת התריס ועוד.

מדריך השינה לנוחר הממוצע: טיפים מאת ד"ר רוזנצוויג 1. הימנעו משינה על הגב 2. לכו לישון עם כרית מוגבהת או מיטה בעלת גב מוגבה 3. הקפידו לישון 6-7 שעות בלילה, שכן חסך בשינה הוא גורם שמחמיר את הנחירה 4. הימנעו משתיית אלכוהול לפני השינה 5. הימנעו מאכילה כבדה ומאוכל שומני לפני השינה 6. אכלו את ארוחת הערב 3-4 שעות לפני השינה

077-5554448 :משרד ראשי

077-5554555 :שירות לקוחות אתר

שירות לקוחות האתר בווטסאפ: 052-570-1131

  • facebook
  • Black Instagram Icon